Handelsbetingelser

Sådan handler du hos SUMA:

  • Alle priserne på webshoppen vises inkl. moms.
  • Når du har gennemført et køb med kreditkort eller MobilePay, så hæver vi først beløbet i det øjeblik varen bliver sendt fra vores lager.

Levering

Hos SUMA kan du vælge enten at få dine varer leveret med DAO eller GLS. Vi kan levere til både pakkeshop og hjemmelevering.

Ved køb under 499 DKK er fragten 49 DKK. Køber du over 499 får du fri fragt på din bestilling til pakkeshop.

Den forventede leveringstid er 1-3 hverdage.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på suma.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Emballage og varens stand, når du sender den tilbage

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

SUMA / Femkantet
Rismarken 43
8800 Viborg

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal naturligvis sende den eller de produkter tilbage, som du ikke ønsker. Når du sender varen er det vigtigt, at du skriver dit ordrenummer på pakken eller på en seddel i pakken.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på suma.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

SUMA
Rismarken 43
8800 Viborg

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.